Plantecenter Fyn

Fart på…

Plantecenter Fyn ønskede at få sat godt gang i markedsføringen online og havde derfor afsat et godt budget til det.

Såeh … hvad lavede jeg?

Da Plantecenter Fyn kom til Opt data havde de haft meget utilfredsstillende oplevelser med at online markedsføring: Budgetter, der var blevet overskrevet, dårlig kommunikation samt manglende forståelse for sæsonbaserede påvirkninger.

Så jeg startede med at stoppe al online markedsføring og analysere tilgængelig data på alle platforme.

Ved at forbedre SEO og derefter lave målrettede adwords annoncer kombineret med mindre tiltag på Facebook kom der et hurtigt og væsentligt forbedret resultat på under halvanden måned med et tydeligt minimeret budget.

Gartneri er i høj grad sæsonpræget og derfor kan det betale sig, at overveje fokus på SEO, især om foråret/sommer/efterår, mens der i vintermånederne fokuseres på branding og displayannoncering via Adwords.

Alle brancher er forskellige og det er utroligt vigtigt altid at lytte og kommunikere ordentligt med kunden. De kender oftest deres kunder og branche bedst. Det ligger i de små detaljer i dialogen.

Kort og godt et overblik

Bedre SEO – få mere ud af annoncekronerne

Adwords#1

Adwords kontoen var godt lavet og der var allerede blevet lavet flere gode kampagner, men der var ikke blevet taget højde for sæsonpåvirkninger eller muligheden for at fokusere mere på SEO i højsæsonen.

w

Facebook#2

Plantecenter Fyn ville gerne udfordres på ideer til statusopdateringer og annoncering, hvilket har givet en god sparring frem og tilbage med sjove ideer. 

Dialogen#3

Der kommunikeres flere gange om måneden både over chat og telefon, så annonceringen/budgettet tilpasses så præcist som muligt efter tid, ønsker og muligheder.

Personlig kontakt

Dialog, strategi og overblik

projekter

Procent stignng

milepæle nået

kopper kaffe

kunden siger:

“Min bedste beskrivelse af samarbejdet med Opt data er, Ro i maven.

Efter at have prøvet flere andre, må jeg sige at det var en fornøjelse at starte samarbejdet med Gertrud.
Der er fuldstændig styr på det tekniske, og jeg behøver ikke at tænke på om der er styr på Google Ads, for jeg ved at der bliver holdt øje med tallene, og rettet til, hvis der er nødvendigt.

På SoMe siden, har Gertrud lyttet til mine ønsker, og samtidig kommet med mange gode ideer.

Mit overordnede ønske for samarbejdet, var at der blev ’Trykket på speederen’ for PlanteCenter Fyn, både på salgsdelen og på de sociale medier, og jeg må sige at der er kommet fart på begge fronter. 

Nu kan jeg med ro i maven, koncentrer mig om mine planter og mine kunder..”

Stig Pedersen , Plantecenter Fyn

Er du klar til at tage din annoncering til nye højder?

Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis.